Australia

6. dubna 2017 v 19:17 | Winny |  miznúca miestnosť
Pekný slnečný deň prajem všetkým čitateľom, ktorý zúfalo čakajú na Austrálsky článok. Svoj trip som sa rozhodla rozdeliť do dvoch článkov. Jeden bude z Austrálie a druhý z Nového Zélandu (áno, bola som aj na Novom Zélande). Tak sa teda vráťme v čase.

Sedem hodín ráno, sobota 14 januára. Pri pohľade z okna som zaplakala, lebo som opúšťala Slovensko počas krásnej zimy. Trošku mi bolo ľúto, že odchádzam práve v čase, keď sa perinbaba rozhodla po troch rokoch konečne krásne nasnežiť, nehovoriac o tom, že mi ten meter snehu takmer skazil cestu (znamenie?). Naše auto sa totižto nevedelo dostať z parkoviska (preeečo by sme neparkovali na konci predsa). Vlak som stihla tak sekundu a pol pred odchodom (a pred infarktom). Po troch rokoch som sa ocitla opätovne v Prahe, spolu so sladkými spomienkami na Daughtryho koncert. Stále som si neuvedomovala, že zajtra prvýkrát letím lietadlom (vuhúú). Druhý deň o piatej ráno som prešľapovala na pražskom letisku (odfotila si fotku pasu na instagram of course) a o šiestej som už sedela v lietadle, smer Paríž. Tam sme sa nalodili bez blúdenia (všetky kredity patria môjmu spolucestovateľovi - Čiernovlasému) do lietadla čínskej spoločnosti. Nebolo mi všetko jedno, ale aby ste vedeli, bolo to fakt na úrovni (haaa). Leteli sme 12 hodín do Číny a potom ešte 10 hodín z Číny, pričom prestup opäť bez problému (niežeby som čakala nejaký problém, ja som bola optimista). Jediným negatívom bola zima v lietadle. Ale! Dostala som vankúš, deku, ponuku filmov mali super (aj keď boli po anglicky s čínskymi titulkami :D) a počas letu sme dvakrát dostali jedlo (ktoré bolo fakt dobré a vždy ste si mohli pýtať viac pečiva, čo som využila a zakaždým do seba nadžgala kopec croassantov) a štyrikrát nápoje. Čo sa týka letu samotného, má to niečo do seba a zároveň mi to celé pripomínalo jazdu autom po diaľnici (tie mierne turbulencie mi pripomínali jazdu po slovenských cestách :D).

Pristátie v Sydney bolo pondelok večer austrálskeho času. Moja letisková kontrola pri vstupe do Austrálie pozostávala z kontroly pasu! Ja ako idiot čakám kontroly, v ruke žmýkam víza a oni nič. Hlavne že okolo nich bolo toľko birokracie, fail. Keď som po roku zbadala môjho najlepšieho kamoša, mala som pocit akoby som ho naposledy videla včera. Prvá cesta smerovala na krátku prechádzku v okolí nášho ubytovania, lebo sme si chceli po ukrutnej zime užívať príjemný letný horúci vzduch. Oni dvaja si svetielkovali na poskrývaných pavúkov a ja som uskakovala pred švábmi, ktorí tam križovali cesty ako u nás mravce. Napriek tomu však Sydney nie je plné tvorov, ktorými je Austrália známa, takže až na švábov, ktorý v noci pendlovali po ulici, bolo všetko perfektné. V Sydney sme strávili 3 týždne, ktoré zbehli neuveriteľne rýchlo (narozdiel od Nového Zélandu). Navštívili sme zoo - kde sa všetky zvieratká len vyvaľovali s vyplazenými jazykmi :D a boli sme pozrieť aj voľne žijúce klokany v jednom parku. Počas upršaných dní sme boli trošku šopovať, prvýkrát som navštívila Madam Tussaud (konečne mám fotku s Justinom Bieberom!!) a mrkli sme podmorský svet. Na pláži sme boli len štyrikrát, takže som nechytila takmer žiadnu farbu, ale Čiernovlasý chytil takmer úpal. Dali sme si jednu kratšiu túru po okrajoch útesov - čo bol náš prvý riadny trip. Doteraz je to pravdepodobne môj najlepší zážitok z Austrálie, pretože sedieť na tých útesoch, pozorovať vlny narážajúce do skál a proste len nasávať moment z nového prostredia, to bolo presne to, čo som potrebovala. Neskôr sme si dali druhú túru, ktorá mala byť omnoho dlhšia ale primadony (akože chalani) sa nevedeli vykotiť z domu pred dvanástou. Prvý týždeň sme takmer každý večer chľastali víno a príliš dlho sa doobedu váľali lenivo v posteli. Prešli sme si mesto, Harbour Bridge spod ktorého sme sledovali západ slnka s pivom v ruke, Operu, dali sme si úžasnú zmrzlinu, boli sme na pizzu a príliš často sme do seba tlačili mekáč. Raz sme dokonca utekali po daždi do obchodu a ja som sa v tom momente cítila brutálne slobodne. Večerné mesto bolo strašne uvoľnené, žilo to tam rôznymi ľuďmi a vplývalo na mňa dovolenkovo, radosťou, životom. Zažila som aj diskotéku, ktorá bola fakt brutálna (a to už keď ja hovorím, tak pfú). Jednak sa tam hrali fakt úplné pecky a na druhej strane to bol priestor, ktorý mal otvorenú strechu a hodinu pred koncom začalo poprchávať!

Po dvoch týždňoch, ktoré nám zbehli ako voda, bol čas ísť na Nový Zéland. Ale to je na iný článok. Po príchode do Sydney nám ostávalo ešte 5 dní, počas ktorých sme toho chceli stihnúť dosť. Tam môj pohár trpezlivosti pretiekol definitívne (začal pretekať na NZ). Človek by si pomyslel, že je na výlete s dvoma chalanmi, ktorý budú každé ráno stepovať pred dverami prvý, čakajúc na mňa. Že to bolo naopak, to už je z mojej irónie jasné asi každému. Kým prvé 2 týždne som to dokázala tolerovať, lebo veď treba sa aj váľať, tu už moja trpezlivosť dávno odišla. Po príchode naspäť sme teda zo svojich štyroch plánov stihli splniť dve a frflanie Čiernovlasého nezachraňovalo ani to, že je pekný. Winny už penila. Urobili sme si jednu túru do Blue Mountains (ofrflanú), raz sme boli na pláži a druhý raz sme boli na pláži len jednu hodinku, lebo sa nevedeli vykokotiť z bytu. Posledný deň som odchádzala naštvaná, pretože namiesto toho aby sme si niekde predchádzajúci večer sadli a nasávali atmošku posledného momentu pri opere, tak sme chodili ako stratené ovce, čo ma vytočilo do nepríčetna.

Dnes už viem, že sa do Austrálie ešte chcem vrátiť. Chcem tam toho vidieť viac, chcem vidieť menšie mestá, ktoré viac dýchajú typickou Austráliou. Chcem sa viackrát zastaviť a nasávať atmosféru, vidieť všetky pláže, viackrát sedieť v meste, viac chodiť a proste tam žiť naplno od rána do večera. Sydney bolo krásne z mnohých dôvodov. Možno preto, že má svoju legendárnu operu a bridge; možno pre tú multikultúrnosť; možno preto, že okrem malej oblasti centra tam nebolo toľko výškových budov; možno preto, že tam bolo toľko parkov a zelene. Akurát hodnotím negatívne, že tam ten život išiel veľmi rýchlo a behom dňa boli ulice plné ľudí, zahľadených do svojich mobilov. Túžim vidieť z Austrálie viac a ešte sa tam vrátim (ale už v inej spoločnosti :D).

PRVÉ LIETANIE. A DRUHÉ, TRETIE, ŠTVRTÉ ...

SYDNEY ZO VŠETKÝCH UHLOV

TRIPS

EVERYTHING

Jedloo! Tie lievance (aj slaninka samozrejme) boli najlepšie raňajky aké som jedla! Každopádne klasika bola u nás, hlavne po menšej opičke, keď sme ráno nevládali zjesť nič, čo ponúkala naša chladnička, vyhrali to hambáče z mekáča! :D A nakoniec... všetci sa mi smiali, ale ja keď som zbadala to auto, tak som stratila dych, potom ochkala a rozbehla sa k nemu, aby som si spravila fotku. Veď to je MUSTANG SHELBY!!!! Okolo takého auta sa predsa nedá len tak prejsť.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Mici | 7. dubna 2017 v 11:37 | Reagovat

Závidím tento trip :D úžasné fotky. Škoda, že si tam nebola so mnou, so mnou by si plakala od únavy že už nikde nechceš ísť.:D Ja keď idem na trip tak chcem vidieť všetko. Možno preto má výhodu cestovať sám, lebo si strojcom vlastného programu :)
Ale!! nabudúce ma zober :) :)

2 Lennie | Web | 7. dubna 2017 v 12:43 | Reagovat

Jujíííííí :) už som sa tešila na tento článoček a ešte viac sa teším po jeho prečítaní :) Krásne fotky! Výlet určite stál za to, aj napriek "chalanskému zdržaniu", ale aspoň si tam nemala takú nudu :D
Som rada, že aj ty vidíš a vnímaš tie veci, ktoré vidím aj ja, keď niekam cestujem - to sa týka hlavne toho posledného odstavca. Ja osobne mám ešte radšej menšie mestá a časti, kde sa to až tak nehemží turistami, ale môžeš si viac vychutnať tú autentickosť. Závidím inak tie klokany :D
Mimochodom, NZ je môj sen... :)

3 Zuzulet | Web | 9. dubna 2017 v 16:21 | Reagovat

Wauuu normálne závidím všetky tieto fotky :D Nemôžem sa na ne vynadívať bez toho aby som nemohla povedať jediné, že všetky sú dokonalé! Pane bože to more, ten západ slnka však to je všetko čo by som aj ja chcela zažiť vo svojom živote a sama viem najlepšie že niet lepšieho pocitu ako si dať túru menšiu k moru a tam len voľne vypustiť myšlienky... :)
Ja som ešte lietadlom nikdy neletela ja osobne som radšej zato, že som nohami pevne na zemi :D

4 saulinee. | 10. dubna 2017 v 20:52 | Reagovat

NO TY KOKOOOOOS.

mna prvotne odjebalo uz len to, ze si bola v australii. (to ma uz trosku skor, kedze poctivo sledujem tvoj ig :D). hen, k protinozcom takto zabluuudit. to uz je celkom masaker.

a hned druhotne ma odjebali koalii! moja vecna obsesia. ake boli nazivo? rovnako chutne a lemrave ako na vsetkych tych obrazkoch?

wau. wau. wau.

vsetky tie fotky vyzeraju tak lesklo a novo, a super. ani jednu chybicku tam nic nema.

a ti chalosi. jaaj vsak oni su tu na to, aby nam trampoty robili. inak to nevidim. minimalne ti ten vylet spravili este nezabudnutelnejsim.

planujes sa tam vratit aj na dlhsie?

ach tak rada vidim opat tvoj blog. a este radsej na nom vidim taketo paradne novoty a cestovatelske lahodky. a ako pozeram tak aj jedle lahodky ste tam mali. a ta priroda vyzera tiez mimoriadne divoko. nepomenili sa ti tvoju stupenci na tarzanov tam?

5 Caroline Cor | Web | 14. dubna 2017 v 22:32 | Reagovat

Krásne fotky a skvelý nápad ich takto usporiadať! Určite si si to užila.. ja by som sa raz tiež chcela pozrieť do Austrálie, alebo aspoň niekde tam na druhom konci zemegule, haha :)

6 Tery | Web | 16. dubna 2017 v 10:42 | Reagovat

Páni, páni, páni! Ty fotky jsou nádherné! Sydney ve mně vždy evokuje příběh ztraceného Nema a také dějiště seriálu Taneční akademie, na kterém jsem ujížděla tak dva roky zpět, :).
Mám ráda tyhle "cestovní" články, velmi mě inspirují a motivují v tom, kam bych sama mohla vyrazit. Po přečtení připisuji Austrálii na seznam :)

7 Lany | Web | 16. dubna 2017 v 14:21 | Reagovat

Aaach to ti táák brutálne závidím tento austrálsky trip!! Celé si to predstavujem ako totálnu slobodu a dobrodružstvo a plus ešte tá diskotéka... Niečo podobné by som asi potrebovala aj ja :D Som rada, že si si to užila a tie fotky vyrážajú dych. Máš ty vážne šťastie a aspoň si sa aj nachvíľu odpútala od každodenných myšlienok a zažila vzrúšo na ktoré budeš mať krásne spomienky. Držím ti palčeky aby si sa tam mohla ešte niekedy vrátiť.

8 Lenny | Web | 6. června 2017 v 13:29 | Reagovat

Tak už vím co budu číst až budu mít po zkouškovém.. Austrálie mne totiž hrozně láká a tak si moc ráda přečtu tvé příspěvky :)) Určitě pokračuj ! Zvažovala jsi take třeba e-book ? To by mohla být fajn cesta jak sjednotit všechny tvé příspěvky...

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.